מהי חובתנו ותכליתנו בזה העולם?
וכסיל אדם יבלענו זה יהושע בן נון שעשה עצמו ככסיל אצל משה רבו" )בתי מדרשות ח"ב, מדרש אותיות ר"ע השלם נוסח א – אות א(.
ובכן האדם בכל מקרה צריך להיות "כסיל" או שהוא יהיה כסיל בפני חכמינו הקדושים ואז גם יזכה לקבל דעתם וממילא יהיה חכם או שהוא יהיה כסיל באמת
כמו שכתוב "ראית איש חכם בעיניו תקוה לכסיל ממנו".
שואלת הגמרא )ברכות דף ו' עמ' ב'(: "מאי )קהלת יב-יג( כי זה כל האדם א"ר אלעזר אמר הקב"ה כל העולם כלו לא נברא אלא בשביל זה
רבי אבא בר כהנא אמר שקול זה כנגד כל העולם כולו ר' שמעון בן עזאי אומר ואמרי לה ר' שמעון בן זומא אומר כל העולם כולו לא נברא אלא לצוות לזה".
ונבאר הדבר כלומר שואלת הגמרא מה הכוונה בפסוק "כי זה כל האדם" אחד אמר בשם הקדוש ברוך הוא שכל העולם כולו לא נברא אלא בשביל זה, הינו )כלומר( בשביל זה האדם, אחר אמר שקול זה )הינו זה האדם שמוזכר בקהלת כנ"ל ( כנגד כל העולם כולו, ונאמר בסוף, – כל העולם לא נברא אלא לצוות לזה) הינו לזה האדם כנ"ל(.
אתה חייב להתחבר על מנת להגיב