הסוד-שבך1

כיצד ננצל מעין רעה?
יש עצה נפלאה; בפרשת בלק נאמר "וישא בלעם את עיניו וירא את ישראל שכן לשבטיו ותהי עליו רוח אלוקים". ומפרש רש"י שבלעם ביקש להכניס בישראל עין רעה אבל השכינה שרתה על ישראל כדי להגן עליהם, כי היות ובנ"י שמרו את עיניהם שלא להסתכל בפתחי חבריהם כדי שלא להכניס בהם עין רעה, ולכן מידה כנגד מידה הגן עליהם השם יתברך ברחמיו.
ולכן אדם שעובד על עצמו שלא להסתכל בעין רעה על הצלחת השני אלא להפך הוא שמח בהצלחתו אזי במידה כנגד מידה אין אפשרות לרע עין לפגוע בו, וגם אם מישהו יתפעל מהצלחתו בשמיים יתעלמו מזה ויגנו עליו ("הסוד שבך").

 

הכנה לשבועות 2 דעת ורחמים – נשא תשע"א

פורסם ב: יום שישי 19 אפריל ,2013

"ותן חלקנו בתורתך" על איזה חלק בתורה בדיוק מדובר? מה יקרה כשנגלה את החלק הזה? ואיך זוכים לזה? איך מקבלים את התורה?

"בני ישראל ראו בהר סיני את הקולות" מה הפירוש לראות את הקולות? ולמה בדיוק היה צריך לראות אותם? הקשר שבין חג השבועות למידת יסוד.

"הקדוש ברוך הוא נגלה לעם ישראל בהר סיני כזקן מלא רחמים" מה העינין של הרחמים שבהם נגלה הקב"ה? האם ישנם רחמים של סיטרא אחרא? ואם כן מהם ומה ההבדל ביניהם לבין רחמים דקדושה?

מה קורה כשהאדם נותן צדקה ולמה זוכים ע"י זה? מהי הדעת שזוכים לה בשבועות? ממה נוצרים הבעיות של כל אחד ואחד? ואיך נתקן את זה? איך נראית תפילת השמונה עשרה שלנו כשאנו לא שמים לב

סיפורו של הפריץ ששכח את צרור כספו

סיפורו של היהודי חוכר בית המרזח שרצה ללמוד את תורת הכישופים

מעלת המקווה בשבועות הטבילה ששקולה כנגד שער החמישים של הקדושה מתי זמן הטבילה הזו וכמה טבילות צריך לטבול בכדי לזכות בה כוונת הטבילה

שעת רצון גדולה מאוד בתפילה שאחרי ליל שבועות

סיפורו של ר' יצחק לייב מטפליק והמקווה

ועוד… ועוד…

פורסם על ידי: